Weer een kip, maar eerst...../Another chicken, but first.....

Zaterdag geloof ik heb ik de volgende kip af gekregen. Ook weer een leuke om te maken. Er zat alleen een probleempje in het patroon. De patroondelen waren ietsje kleiner dan de tekening van het gehele blok. Daar kwam ik pas achter na het appliceren van de staart veren. Gelukkig was het vrij eenvoudig op te lossen door niet de delen op hun plaats op de getekende ondergrond te naaien, maar gewoon per deel kijken waar ze ten opzichte van elkaar zouden moeten komen.

Last Saturday I think I finished another chicken. Another fun one to make. Just had a small problem with the pattern. This block 7 was a different download. And maybe that caused the problem. The patternpieces were slightly smaller than the pieces drawn in the total block. I found out after stitching the tailfeathers down. Luckily I could solve the problem by not following the drawing, but just look carefully where to stitch the pieces.

Chicken 7

In de achtergrond stof zien jullie ook een ander probleem van dit blok. Ik moest twee delen stof aan elkaar stikken om een twaalfde blok uit de stof te kunnen halen. Dat vanwege een stomme snij fout. Ik had stroken uit de stof gesneden in de hoogte van de blokken. Daarna moest natuurlijk de zelfkant eraf. Bleek dat ik bij het snijden van de zelfkant van meerdere lagen, 1 laag verkeerd om had. Daar had ik de stofvouw afgesneden. Niet slim. En als gevolg 1 blok met een naadje. 

In the backgroundfabric you can see another problem with this block. I had to sew to pieces together to get a twelfth block out of the fabric. A cutting error. I had made strips of fabric the highth of the fabric. And just needed to cut the selfidge.  Well while cutting more than one layer the bottom layer was cut wrong. I cut of the fold of the fabric. Not very smart and as a result one block with a seam. 

Binding

Nu zou ik natuurlijk heel graag aan het achtste blok beginnen. Het patroon is al geprint. Maar quiltwerk aan het cartwheel is ook al een paar dagen af. Dus heb ik gisteren biezen gesneden en gedeeltelijk aan de quilt genaaid. Vanmorgen vroeg het resterende stuk aan de quilt gezet en nu is het tijd om de bies tegen te zomen met de hand. Daarna een tunnel en een label en dan mag ik weer een kip. 

Now I would love to start chicken number 8. I had printed the pattern. But the quilting on the cartwheel is finished also. Instead of drawing another block I did cut binding and put that on the quilt yesterday afternoon. Now it is time to sew down the other side by hand. Then it needs a label and I can do another chicken. 

Reacties