Verfresultaten

Dinsdagmorgen heb ik in de laagjes water die in de emmertjes waren blijven staan nog wat restjes borduurstof gedaan. Daarna was het een kwestie van geduld hebben. Voor een beter verfresultaat moet de verf een dag of drie inwerken. Daarom had ik me voorgenomen om pas op donderdag te spoelen. Dat is me ook gelukt. Spoelen, daarna heb ik de lappen in de machine gewassen en de boel moest gedroogd worden. Vrijdagmiddag lukte het om de lappen te strijken. En alhoewel ik de verschillende lappen had gezien nadat ze uit de wasmachine kwamen was ik toch erg verrast hoeveel mooier de tekeningen werden na een strijkbeurt. Eerst werkt het "slechte" licht toch zo op alle kreukels en vouwen dat je de verftekeningen niet goed ziet.Ik wilde ze gelijk op de foto zetten, maar helaas de batterijen van het toestel wilden niet meer na 1 foto. Opladen dus. Vanmiddag kon ik wel foto's gaan maken. 

Tuesdaymorning I'put a few pieces of cross stitch fabric in paintsolution that was still in the buckets. After that I needed a lot of patience. To get a better result the paint had to work a day or threee. So I decided to rinse the fabrics last Thursday. I managed to wait that long. I rinsed and washed the pieces in the machine. After that they needed to dry. On Friday afternoon I could iron. And I had seen the different pieces when the got out of the washer, I was surprised to see how much nicer the fabrics got after ironing. I guess before the "bad" december light worked with the wrinkles in a way you can not see the colours right. I wanted to take pictures rightaway but the batteries needed to recharge. This afternoon I could take the pictures. 

roodgeel

roodgeel

De beide rood/gele lappen. Hierbij is duidelijk te zien dat de eerste uit de bloempot kwam en de tweede uit het emmertje met lekwater.

Both red/yellow pieces. You can clearly see the first one came out of the flowerpot and the second was in the bucket with water. 

blauw/rood

blauw/rood

 Blauw/rood. Hier denk ik ook dat de eerste uit de pot komt en de tweede uit het emmertje. Ik vind het wel grappig om te zien hoe het rood veel meer naar voren komt in de onderste lap. 

With this blue/red pair I think the first one is also the one from the pot and second the bucket. It is funny how the red shows so much more in the second one. 

blauwgeel

blauw/geel

Geel/blauw Bij deze twee komende kleuren slecht over op de foto, maar hierbij kan ik ook niet goed zeggen welke boven en welke onderuit komt. Toch maar merken de volgende keer. 

Yellow/Blue With these two the colours do not show well on the picture. And I really can not say which one is from the pot or the bucket. I guess I had better mark the fabric the next time. 

rood/blauw/geel

roodgeelblauw

Rood/blauw/geel Tenminste ik weet zeker dat ik alle drie de kleuren op de sneeuw heb gestrooid, maar het blauw lijkt grotendeels verdwenen. 

Red/blue/yellow I know I used all three colours with these two, but the blues are gone. 

borduurstoffen

De borduurstofjes die in de restjes verfwater hebben gezeten. 

The cross stitch fabrics out of the buckets with coloured water.